28. august 2007

Måske forsinkelse af byggeriet

I dag talte jeg med Vendia Huset A/S. Det viser sig, at byggeriet sandsynligvis først bliver færdig 1. februar 2008, hvilket var stik i mod aftalen, da de siger 1 år fra kontraktunderskrivelse. Kontrakten blev underskrevet d. 14. november 2006, samt 8 mdr. fra at jeg har fået byggetilladelsen, den fik jeg 14. april 2007. Det vil sige, at huset burde være færdig 14. december 2007. Men ak nej, sådan går det måske ikke. Vi får svar i denne uge, om byggeriet kan fremskyndes.

Selvom jeg ikke er fagmand, så kan jeg ikke forstå, at der er 5 mdr.'s byggeri tilbage. Da der er kommet tag på. Så på nuværende tidspunkt er der et råhus. Det der udvendigt mangler er vinduer og grundmuring. Samt alt det indvendige mangler også. Her er vi dog afhængig af, at det skal stå og tørre op til 6 uger afhængigt af vejret. Fagfolk siger, at der er 6-8 ugers mandearbejde tilbage på huset.

Ingen kommentarer: